پایگاه خبری تحلیلی ندای سبز

مهندس میر حسین موسوی:ما انقلاب کردیم تا بتوانیم حرف بزنیم

پایگاه خبری تحلیلی ندای سبز

مهندس میر حسین موسوی:ما انقلاب کردیم تا بتوانیم حرف بزنیم

تندرو ها هنوز در مسیر تخریب دکتر روحانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای سبز استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر اظهار داشت: همانطور که می دانید قانون شکنی صرفا رد شدن از چراغ قرمز نیست بلکه شکل دیگری که الآن شاهد آن هستیم این است که وقتی یک نهاد قانونی در حدود اختیاراتش تصمیمی می گرد یا مجوزی صادر می کند و این مجوز توسط یک نهاد دیگری نقض می شود در اینجا قانون شکنی رخ داده است.

وی همچنین گفت: وقتی شورای فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین که در حدود اختیاراتش مجوز سخنرانی را صادر کرده هر نهاد دیگری اعم از استانداری، فرمانداری، اطلاعات، بسیج یا دادستانی در برگزاری آن ممانعت کنند نقض قانون شده است.

استاد دانشگاه تهران در ادامه یادآور شد: در مورد لغو سخنرانی دکتر مطهری هم زمانی که شورای تأمین استان مجوز سخنرانی ایشان را در خراسان رضوی صادر کردند این مجوز توسط هر نهاد دیگری باطل شود یا به هر صورت از برگزاری آن جلوگیری شود نقض قانون شده است، زمانی که وزارت ارشاد مجوز برگزاری کنسرتی را صادر می کند برگزاری این کنسرت توسط هر نهادی اعم از حقیقی یا حقوقی جلوگیری شود قانون شکنی رخ داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه جریان تندرو متوجه این نیست که با این گونه رفتارها در حقیقت تیشه به ریشه حاکمیت قانون در کشور می زند. سست شدن قانون تنها به اطلاح طلب ها ضربه نمی زند بلکه اصولگرایان، جبهه پایداری و همه از آن متضرر خواهند شد.

زیباکلام همچنین گفت: این طور که نمی شود که اصولگرایان بتوانند با طیب خاطر سخنرانی کنند، آقای احمدی نژاد، آقای جلیلی، آقای دکتر عباسی، آقای حمید رسایی با آزادی کامل بدون مجوز یا با مجوز سخنرانی داشته باشند اما به اصلاح طلبان گفته شود یا باید یک نفر از اصولگرایان باشد و با شما مناظره کند و یا اینکه در دقیقه ۹۰ سخنرانی را لغو کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در این راستا گفت: آیا زمانی که آقای احمدی نژاد یا آقای جلیلی یا آقای عباسی می خواهند سخنرانی کنند عنوان می شود که باید یک نفر هم از اصلاح طلبان حضور داشته باشد تا جواب ایشان را بدهد؟ ولی متأسفانه بارها و بارها حداقل برای شخص من این اتفاق افتاده که عنوان کردند صرفاً زمانی اجازه سخنرانی داده می شود که حتماً فردی از اصولگرایان یا جبهه پایداری باشد و بجای سخنرانی مناظره صورت گیرد.

زیباکلام همچنین گفت: این یک توهین به دانشجویان است و بدان معناست که بطور مثال دانشجویان ما آنقدر سطحی و بی فکر هستند که اکر یک ساعت صادق زیباکلام برای آنها سخنرانی کند اینها از این رو به آن رو خواهند شد، این در حالیست که صدا و سیما، تریبون نماز جمعه، این همه سایت و روزنامه در اختیار جریان اصولگرا و همینطور تندرویان هست اما گویا از یک سخنرانی واهمه دارند.

این فعال سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: این قبیل رفتارها از سوی اصولگرایان و جریان تندرو به نفع آنان نیست چرا که آنها با این کارها نشان می دهند که دانشجویان حرفهای آنان را قبول ندارند و مردم با آنها همراه نیستند، بنابراین آنها با قانون شکنی سعی می کنند جلوی سخنرانی اصلاح طلبان را بگیرند و مردم را از شنیدن نظرات آنان محروم کنند.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف دیگری که اصولگرایان از این گونه قانون شکنی ها دنبال می کنند این است که از زمانی که قرار شد آقای احمدی نژاد در انتخابات شرکت نکند اصولگرایان به این نتیجه رسیدند که دیگر هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند لذا می خواهند با این رفتارها به مردم نشان دهند که دکتر روحانی قدرتی ندارد و همانطور که ما نگذاشتیم کنسرت برگزار شود یا سخنرانی آقای مطهری یا زیباکلام را لغو کردیم و روحانی نتوانست کاری کند قطعاً در ادامه هم از او عملکرد مثبتی ساخته نیست، در نتیجه رأی دادن به او بیهوده است چرا که اگر رأی آقای روحانی از ۱۹ میلیون کمتر شود به نوعی پیروزی اصولگرایان است و آنها عنوان خواهند کرد که مردم حمایت حداکثری از روحانی ندارند.

زیباکلام در پایان تصریح کرد: متأسفانه با اینکه رأی جریان تندرو و آمریکاستیز به همان میزان آرای آقای جلیلی در سال 1392 یعنی حدود ۴ میلیون است اما به اندازه ۴۰ میلیون نفر اعمال قدرت می کنند و هیچ تناسبی بین تعداد طرفدارانشان و مقدار قدرتی که از آن برخوردار هستند نیست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.