پایگاه خبری تحلیلی ندای سبز

مهندس میر حسین موسوی:ما انقلاب کردیم تا بتوانیم حرف بزنیم

پایگاه خبری تحلیلی ندای سبز

مهندس میر حسین موسوی:ما انقلاب کردیم تا بتوانیم حرف بزنیم

بازی با ابروی مادر محترمه

امروز یک عده که جواب نه مردم پشت سرشون است و بی اعتمادی مردم به انها خیییلی زیاد شده وارد یک بازی کثیفی شده اند که با ابروی خانواده های اصلاح طلب بازی میکنند اولا حجاب مردم به شما هیچ ربطی ندارد که در بابش بخواهید تحلیل کنید ثانیا با این کارها ابروی خود را خواهید برد

مردم سالاری دینی در ایران و مردم سالاری لیبرال در آمریکا

 مردم سالاری دینی در ایران و مردم سالاری لیبرال در آمریکا
 گفتگوی #صادق_زیباکلام باسایت #انتخاب_خبر 25 آبان 1395

نوع برخورد دو نظام حاکمیتی ایران و آمریکا با معترضین انتخابات در سال۱۳۸۸ ایران و ۱۳۹۵آمریکا بسیار جالب‌توجه بود.

 با گذشت ۵روز از اعتصابات و تظاهرات گسترده آمریکایی‌ها نسبت به انتخابات آمریکا و پیروزی آقای ترامپ، نه یک نفر بازداشت شده، نه یک نفر روانه زندان گوانتانامو که معادل بازداشتگاه کهریزک ایران است شده و نه هیچ‌یک از اتفاقات دیگری که در انتخابات۱۳۸۸ ایران رخ داد در آمریکا اتفاق افتاده است.

 درواقع می‌توان نحوه برخورد حاکمیت آمریکا با معترضین در انتخابات را با نحوه برخورد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران یا حاکمیت مردم‌سالاری دینی با معترضین مقایسه کرد.

 آقای ترامپ بااینکه پیروز انتخابات است نه یک کلمه به معترضین توهین کرده، نه یک کلمه به آن‌ها ناسزا گفته و اصلاً هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده است.

نحوه مواجهه حاکمیت آمریکا با معترضین به ذات نظام سیاسی آمریکا که مخالفین را تحمل می‌کند بازمی‌گردد. مقامات آمریکایی معترضین را خطاب قرار نمی‌دهند که فریب‌خورده هستند، آن‌ها از ایران و عربستان خط می‌گیرند، آن‌ها از داعش خط می‌گیرند و این نوع سؤالات و در کل خیلی عادی با معترضین به انتخاب آقای ترامپ برخورد می‌شود.

احتمالاً چند روزی این تظاهرات ادامه پیدا خواهد کرد. حالا ممکن است اعتراضات حالت شدیدتر یا خفیف‌تر پیدا کند، اما سرانجام این اعتراضات پایان می‌پذیرد و به تاریخ می‌پیوندد. وقتی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در جامعه خودمان بعد از ۷سال هنوز که هنوز است صحبت از فتنه است، صحبت از آن تظاهرات است، عده‌ای هنوز به دلیل حوادث اتفاق افتاده در سال۱۳۸۸ در حصر هستند، عده‌ای هنوز در زندان هستند.

مقایسه همین نوع برخوردی که نظام آمریکا با معترضین در انتخابات داشته است و نوع برخوردی که نظام جمهوری اسلامی ایران با معترضین در سال۱۳۸۸ داشته است به بهترین وجه و به زیباترین وجه تفاوت مردم‌سالاری دینی در ایران و مردم‌سالاری لیبرال در آمریکا را به نمایش می‌گذارد.



ارتداد به زبان مهندس بازرگان


مهندس عبدالعلی بازرگان:

 ارتداد یک امر صد در صد تاریخی و فقاهتی است و هیچ ربطی به قرآن و سنت پیامبر ندارد. بفرمایید این شما و این‌هم قرآن. آیا می‌توانید برای نمونه هم که شده حتی یک آیه نشان دهید؟ بلکه برعکس، اولا ارتداد مورد نظر قرآن عملی است نه نظری، یعنی پشت کردن به خودی و پیوستن به دشمن، نه تغییر مذهب و انکار نظری آن. ثانیا حتی در ارتداد عملی هم گفته آزادشان بگذارید و کاری به کارشان نداشته باشید. آن روایت کذایی را هم که متخصصان رجال و درایه پنبه‌اش را زده و نشان داده اند کاملا بی اساس و پایه است.


بیانیه/توهین به مرجعیت

متاسفانه یک عده خود سر طی پیاده روی اربعین به بنرهای ایت الله العظمی سید صادق شیرازی حمله کرده و بنرهارا پاره کرده در این بنرها دعوت به وحدت شیعیان شده  به شدت که کار را محکوم کرده و خدمت افراد تندرو عرض میکنیم به اسم اسلام و انقلاب این رفتار را انجام ندهید و بدانید که ما با این کارها مخالفیم توهین و تحقیر عالم دینی کار نامناسبیست  و درواقع این کار باعث خوشحالی دشمنان اسلام و مسلمین میشود. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جوانان ندای سبز اهم سخنان حجت الاسلام سید محمد خاتمی در دیدار با کارکنان خبرگزاری ایلنا:


سیدمحمدخاتمی پیشنهاد کرد: تشکیل کمیسیون مشترک جناح‌های چپ و راست برای همفکری

سیدمحمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات پیشنهاد کرد :

ده‏ها جریان داریم که خود را اصلاح طلب می‏‌نامند؛ اما آیا جریانی در تاریخ به نام اصلاح‌طلبی وجود داشته است که ما آن را بشناسیم و بعد جریانات و افراد را با آن ملاک بسنجیم؟ یا حداقل میزان اصلاح‌طلبی آنها را مشخص کنیم؟ 
ما مسلمانانی داریم که سکولار هستند ولی ما معتقد به ناظر بودن دین به حکومت و حیات اجتماعی هستیم. معتقدم که دین، نمی‌تواند ناظر به حیات اجتماعی انسان نباشد و نقایص را درک نکند. سیستم مطلوب و جامع آن است که مقتضیات زمان و مکان را در نظر بگیرد.

من به انقلاب و امام و جمهوری اسلامی دلبسته ام و رهبری را محور نظام می دانم و معتقدم تضعیف این نظام بسیار خطرناک و بسیار بد است؛ منتهی نباید کاری کرد که به نام نظام و اسلام، نظام و اسلام و ارزش های انقلاب آسیب ببیند.
انواع فسادها مردم را بدبین کرده است؛ باید ببینیم چه عیبی در کار است که باعث این فسادها می‌‏شود؟ برویم بررسی کنیم. نمی شود بی حساب نقد کرد. 
نباید بر ادامه و اعمال روش‌های شکست خورده و نادرست اصرار شود. البته من توقعی و تقاضائی برای خودم ندارم، ولی اعمال محدودیت‌های بی‌جا را مضر می دانم و هیچکس از آن سود نمی برد.
 من از انقلاب با روایتی که خودم دارم و از جمهوری اسلامی دفاع می کنم و باید بتوانیم گفتمان اصلاح طلبی را بهتر تدوین و بیان کنیم. در بهار عربی گفتمان اصلاح طلبی ما غایب بود؛ همه‏ گفتمان‏ها حضور داشتند، سلفی‏ها بودند، ناسیونالیست‏ها، سوسیالیت‏ها، چپ‏ها و اخوان المسلمین، همه بودند اما گفتمان اصلاح طلبی غایب بود و رسالت امروز ما تبیین این گفتمان و ارائه درست آن است.

جریانی وجود دارد که بنایش بر حذف بوده و الان هم عصبانی تر است چون ما را بیرون انداخته بودند و از 88 هم سوءاستفاده کردند. ولی الان اقبال مردم را می بینید، هیچکس نمی‌گوید فتنه‌ای در کار نبود، اما بیاییم فتنه را معنا کنیم؛ چه کسی این فتنه را پدید آورد و معنایش چه بود؟ چه جریان‌هایی از آن سوء استفاده کردند؟ آیا هزینه‌هایی که پرداخت شد عادلانه بود؟ و آیا زمان آن نرسیده است که به آینده بنگریم و به سوی آینده بهتر برویم؟

معتقدم در جاهایی می توانستیم قوی‌تر عمل کنیم اما می بینید آقای مطهری یک تنه به اندازه همه احزاب ما کار می کند. خوشبختانه در یکی دو ماه گذشته می بینیم که دوستان فراکسیون بهتر و سنجیده تر عمل کردند و نتایج بهتری هم عاید شد.

تعامل باید با حفظ هویت صورت گیرد. اگر کسانی انتظار دارند که ما هویت خود را تغییر دهیم انتظارشان بی جا است و تازه این دیگر تعامل نیست؛ نوعی حذف است.

 باید زمینه های تعامل با اصولگرایان بخصوص عقلای آنها را بررسی کنیم به طور مثال آقای باهنر دو ماه پیش درباره تحزب صحبت های خوبی کرده اند. شما که تحزب را قبول دارید، ما هم تحزب را قبول داریم، بیاییم در اینجا اصلاح طلبان و اصول گرایان درباره ساز و کاری بیاندیشیم و راهکاری ارائه دهیم و مشخص شود که همه اصل تحزب را قبول دارند و برای تقویت آن راهکار مشترک می دهند.

کمیسیونی مشترک از شخصیت‌های جناح راست و چپ کشور ایجاد شود و این کمیسیون در زمینه برخی مسائل مشترک، از جمله بروز انواع فساد در کشور همفکری و علت‌یابی کنند و بتوانند با هم در مسائل مهم کشور تعریفی مشترک و راه حل مشترک ارائه دهند که در این صورت افراد تند از هر دو طرف منفعل می شوند و به یک اعتدال می رسیم که در عین حال هویت‌ها هم حفظ شده است. اگرچه اختلاف نظرها وجود دارد و نمی توان آنها را نادیده گرفت اما مشترکاتی وجود دارد که بتوان بر آن توافق کرد. اگر موضوعات مشترک را که عقلای قوم از هر جناح و گروه قبول دارند مشخص کنیم و روی آنها همکاری و تعامل کنیم، آن زمان ببینید در جامعه چه اطمینان خاطر و خشنودی ایجاد می شود و همه می‌توانیم در خدمت اسلام و انقلاب باشیم.




مردم بازگشت به زمان شاه با لباس دین را نمیپسندند

 آیت‌الله دستغیب: مردم بازگشت به زمان شاه، با لباس دین را نمی‌پسندند


آیت‌الله دستغیب در بیانیه‌ی خود پس از بازنشر نامه‌ای از امام خمینی به اعضای شورای نگهبان آورده است: بیان مطالب حق که در واقع تکلیف الهی است منحصر به زمان خاصّ نیست و نباید حمل بر تشفّی نمود، بلکه توجه به این معنی است که همه بخصوص بزرگان مملکت احتیاج به آن داشته و متوجه باشند که «کُلُّ نَفْسٍ بِمَا کَسَبَتْ رَهِینَهٌ» باید جوابگوی عملشان باشند.
بارها و آخرین بار در انتخابات گذشته (۹۴/۱۲/۷) برخورد غیرصحیح آقایان شورای نگهبان را با افراد مسلمان و صالح و رد کردن آن‌ها را همه دیدند که از ناحیه خلاف قانون و بدعت نظارت استصوابی نشأت می‌گرفت و بعضاً موجب اتهام به افراد می‌شد که یک خلاف شرع آشکار است.
اینجا باید سؤال شود: آیا اگر امام امت (رحمه الله) بودند در مقابل این عمل شورای نگهبان که بارها تکرار شد ساکت بودند؟ با این حال چگونه می‌توان گفت امروز اداره مملکت با زمان امام هیچ فرقی نکرده؟ و آیا صحیح نیست که بگوییم شورای نگهبان از اجتهاد و فقاهت بیرون رفته و مقلّد گردیده؟
بارها افراد مختلف گفته‌اند که به ما نسبت عدم التزام به اسلام زده شده. و بارها در صداوسیما و در منابر بخصوص خطبه‌های نماز جمعه نسبت‌های خلاف شرع و توهین‌ها زده شده که غالباً بدون محاکمه و ارائه دلیل بوده برای مثال: روزی در صداوسیما در رأس اخبار خبر دستگیری آیت الله (الف-ب) توسط دادگاه ویژه روحانیت اعلام شد که خود از مصادیق بارز آبروی مؤمن را بردن می باشد. آنجا که خداوند می‌فرماید: «إِنَّ الَّذینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ» همانا کسانی که دوست می دارند زشتی ها در مورد مؤمنین فاش شود عذاب الیم در دنیا و آخرت خواهند داشت و خداوند می داند و شما نمی دانید. (سوره نور آیه ۱۹) و هنوز هم این گونه اهانت‌ها در این مرکز و بعضی از روزنامه‌های وابسته یا تریبون‌های محدود و مدّاحان مخصوص ادامه دارد. آیا اگر امام امت (رحمه‌الله) بودند ساکت بودند؟ باز هم بگوییم این زمان با زمان امام امت (رحمه الله) هیچ فرقی ندارد؟! و همین بدعت نظارت استصوابی و تخطّی از گفتار و نصیحت امام امت (رحمه‌الله) باعث شد که مردم بخصوص جوانان انقلابی تند اعتناء به شما نکردند، و حتی دو نفر از شما و وابسته شما را از لیست خارج کردند و رأی ندادند.
توجه کنید مردم ایران خوب هستند؛ ائمه معصومین علیهم‌السلام را دوست می‌دارند، حتی اهل تسنّن. بخصوص نسبت به حضرت امام حسین علیه‌السلام را که ملاحظه کردید چه کردند؛ و نیز در اربعین حسینی ملاحظه کردید و می‌کنید.
آنها به فقهای عدول و زاهد عشق می‌ورزند، و به همین‌ دلیل به امام امت (رحمه‌الله) عشق می‌ورزیدند چون نظرش حفظ اسلام و احکام آن بود و نه ریاست و حفظ شخص؛ با این همه، تحقیر و بازگشت به زمان شاه را نمی‌پسندند، آن هم از کسانی که لباس دین را در بر دارند.
آیا حضرات عالی از اجتهاد و یقین، شخص مذکور و کاندیدای آن چنانی را در سال ۱۳۸۴ تأیید کردید؟ اگر واقعاً این‌طور بوده از آن همه خلاف‌های وی در چهار سال با خبر نبودید که باز هم او را در سال ۱۳۸۸ تأیید فرمودید؟ اگر با خبر بودید یا نبودید در هر دو صورت باید گفت وا مُصیبتا … .
آیا در حال حاضر نیز با خبر نشدید، اگر خبر دارید پس چگونه پیشنهاد محاکمه نمی‌دهید با آن همه بدبختی‌ها که هنوز هم موجود است و خواهد بود، پس عمل به وظیفه نمی‌کنید! «با سکوت و وزانت خویش حل کنید…» یعنی با علم و یقین بر طبق قرآن و روایات.
آیا قرآن و سنت به شما می‌گوید: اگر آبروی مردم از صدا و سیما یا توسط دیگر ارگان‌ها برود راضی باشید و شما هم یک کلمه نگویید، این خلاف شرع نیست؟ این فقاهت است یا تقلید؟
بالأخره در اثر عدم توجه و از جمله همین بدعت نظارت استصوابی می‌توان گفت مملکت به دست انجمن حجتیه اداره می‌گردد و بر خلاف نظر امام امت (رحمه‌الله) عمل می‌شود، و باز هم گفته می‌شود با زمان امام هیچ فرقی ندارد.
این‌همه تعجّب بر روی تعجّب‌های دیگر که مسائل ۸۸ و حکایت کهریزک و آنها که کشته شدند و هشت سال تاراج ملّت، مسکوت ماند و سران آن‌ها آزادند و یا پرونده‌شان مسکوت مانده؛ اما دو نفر محصور و عده‌ای از زندانی‌ها که فریاد می‌زنند بیایید ما را محاکمه کنید تا حق و حقیقت روشن شود، دائماً گلوله‌های توپ ناسزاها به آن‌ها و به هر کسی که کلمه‌ای در این‌باره بگوید سرازیر است.
مقصر اصلی یعنی مأمور به انجام کودتای «۱۳۸۸» خود به اعتراف و عذرخواهی از ملّت بر آمده، اما صدا وسیما و قوه قضاییه و… از آنچه گفته دست‌بردار نمی‌باشند. (منبع: حدیث سرو)

نا امیدی مردم باعث نگرانی برای نظام است

��ایت الله هاشمی رفسنجانی حفظه الله:
�� ناامیدی مردم باعث نگرانی برای نظام است

اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مورخان:��

��تاریخ آیینه‌ای است که مورخ باید بدون حبّ و بغض سیاسی و فکری، همه خوبی‌ها و بدی‌های اتفاقات را برای آگاهی مردم و عبرت نسل‌های موجود و آینده در آن انعکاس دهد.
��پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهی از مبارزین روحانی و مذهبی در شورای انقلاب که از اقدامات، افکار و تجارب اجرایی نهضت آزادی آگاهی داشتیم، مهندس بازرگان را به امام پیشنهاد دادیم.
��اصولاً سه گروه یا دسته هستند که به جای نقد و مخالفت منصفانه، به تخریب، تهمت، شایعه‌سازی و کارهای غیراخلاقی [نسبت به من] روی می‌آورند. افراد و گروه اول کسانی هستند که بعضاً قبلاً از بنده توقعات یا خواسته‌هایی داشته‌اند که من نتوانسته و یا نخواسته‌ام به خواسته‌های آنان عمل کنم، لذا کینه و بغض دارند.
گروه دوم افراد یا جناح‌های تندرویی هستند که من و افکارم را مانع رسیدن به اهداف تند خود برای انحراف افکار عمومی می‌دانند.
گروه سوم، جوانان و افرادی هستند که بدون شناخت و آگاهی، صرفاً براساس القائات و شنیده‌های دیگران، ناآگاهانه این کار را می‌کنند.
��وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها[ی کاندیداهای ریاست جمهوری در سال ۹۲]، به شورای نگهبان رفته و گفته بود که با این اقبالی که روز‌به‌روز و بلکه ساعت به ساعت به ایشان [هاشمی رفسنجانی] می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌های ۱۰ ساله ما را پنبه می‌کند.
��ناامیدی مردم نه برای نظام ما، بلکه برای هر حاکمیتی باعث نگرانی است.

جواب تهمت های اقای پایداری!!

�� ‏جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در موافقت با دانش آشتیانی : 
 نمایندگان هنگام صحبت وی برای نشان دادن حمایت خود پشت او ایستادند 

��داستان فتنه تا کی میخواهد تمام شود؟ اگر فتنه گر هستند در محکمه ای جایی بررسی شود مگر نهاد اطلاعاتی و امنیتی انها را تایید نکرده 
��امروز فقط برای اینکه با اینها نیستند برچسب فتنه میزنند 
��مگر نهاد امنیتی ایشان ( دانش اشتیانی ) را تایید نکردند
��اختلاس رو دادگاه اثبات میکنه نه ادعای پشت تریبون
��فرهنگیان فردی رو نمیخوان که با اونها گریه کنند ، بلکه کسی رو میخوان که به مشکل انها رسیدگی کنند
��چه کسی بیشتر از ما نگران انقلاب است 

��مردم که این صحبت ها رو میشنوید این مجلس مجلس ولایت و انقلاب است اما با تهمت و افترا مخالف است