پایگاه خبری تحلیلی ندای سبز

مهندس میر حسین موسوی:ما انقلاب کردیم تا بتوانیم حرف بزنیم

پایگاه خبری تحلیلی ندای سبز

مهندس میر حسین موسوی:ما انقلاب کردیم تا بتوانیم حرف بزنیم

مردم سالاری دینی در ایران و مردم سالاری لیبرال در آمریکا

 مردم سالاری دینی در ایران و مردم سالاری لیبرال در آمریکا
 گفتگوی #صادق_زیباکلام باسایت #انتخاب_خبر 25 آبان 1395

نوع برخورد دو نظام حاکمیتی ایران و آمریکا با معترضین انتخابات در سال۱۳۸۸ ایران و ۱۳۹۵آمریکا بسیار جالب‌توجه بود.

 با گذشت ۵روز از اعتصابات و تظاهرات گسترده آمریکایی‌ها نسبت به انتخابات آمریکا و پیروزی آقای ترامپ، نه یک نفر بازداشت شده، نه یک نفر روانه زندان گوانتانامو که معادل بازداشتگاه کهریزک ایران است شده و نه هیچ‌یک از اتفاقات دیگری که در انتخابات۱۳۸۸ ایران رخ داد در آمریکا اتفاق افتاده است.

 درواقع می‌توان نحوه برخورد حاکمیت آمریکا با معترضین در انتخابات را با نحوه برخورد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران یا حاکمیت مردم‌سالاری دینی با معترضین مقایسه کرد.

 آقای ترامپ بااینکه پیروز انتخابات است نه یک کلمه به معترضین توهین کرده، نه یک کلمه به آن‌ها ناسزا گفته و اصلاً هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده است.

نحوه مواجهه حاکمیت آمریکا با معترضین به ذات نظام سیاسی آمریکا که مخالفین را تحمل می‌کند بازمی‌گردد. مقامات آمریکایی معترضین را خطاب قرار نمی‌دهند که فریب‌خورده هستند، آن‌ها از ایران و عربستان خط می‌گیرند، آن‌ها از داعش خط می‌گیرند و این نوع سؤالات و در کل خیلی عادی با معترضین به انتخاب آقای ترامپ برخورد می‌شود.

احتمالاً چند روزی این تظاهرات ادامه پیدا خواهد کرد. حالا ممکن است اعتراضات حالت شدیدتر یا خفیف‌تر پیدا کند، اما سرانجام این اعتراضات پایان می‌پذیرد و به تاریخ می‌پیوندد. وقتی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در جامعه خودمان بعد از ۷سال هنوز که هنوز است صحبت از فتنه است، صحبت از آن تظاهرات است، عده‌ای هنوز به دلیل حوادث اتفاق افتاده در سال۱۳۸۸ در حصر هستند، عده‌ای هنوز در زندان هستند.

مقایسه همین نوع برخوردی که نظام آمریکا با معترضین در انتخابات داشته است و نوع برخوردی که نظام جمهوری اسلامی ایران با معترضین در سال۱۳۸۸ داشته است به بهترین وجه و به زیباترین وجه تفاوت مردم‌سالاری دینی در ایران و مردم‌سالاری لیبرال در آمریکا را به نمایش می‌گذارد.



نظرات 1 + ارسال نظر
dokhi پنج‌شنبه 27 آبان 1395 ساعت 21:06 http://love24.shop.tm/

سعادت و خوشبختی رو براتون آرزومندم... خوشحال میشم به منم سر بزنین نیومدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
98516

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.